loading...

Hendoone Magazine

بازدید : 173
7 / 11 زمان : 4 PM

دوربین های گوشی های هوشمند به دلیل حسگرهای بهتر و پردازش دقیق تصویر در چند سال گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته اند.انقلاب چند دوربین همچنین باعث بزرگنمایی و جلوه های عمق میدانی بهتری شده است که تاکنون برای عکاسی از تلفن های هوشمند ناشناخته بود.

با این وجود ، داشتن یک دوربین عالی تنها بخشی از نبرد است. بقیه موارد به دست عکاس بستگی دارد ، بنابراین نگاهی می اندازیم به چند نکته در مورد عکاسی از تلفن های هوشمند که باید بدانید.

در سال 2014 ، من موفق شدم در یک کارگاه آموزشی عکاسی با تلفن همراه توسط NatGeo’s Stephen Alvarez شرکت کنم. و یکی از بزرگترین اجراهای مشهور نیز یکی از بارزترین نکات مربوط به عکاسی از تلفن های هوشمند در گذشته بود.

وی گفت ، تفاوت بین یک عکاس خوب و متوسط معمولاً در حجم عظیم عکسهای گرفته شده خلاصه می شود. پس از همه ، باید چند عکس فوری مناسب داشته باشد پس از گرفتن 300 عکس ، درست است؟

بنابراین دفعه بعد که عکاسی کردید ، دکمه شاتر را برای اندازه گیری خوب چند بار دیگر بزنید. و به لطف قابلیت پشتیبان گیری عالی Google Photos ، نیازی نیست که فضای ذخیره سازی داخلی شما را مسدود کند. با شلیک کردن عکس ها ، تغییر اندکی موقعیت ، نقطه کانونی یا زاویه خود نیز گزینه های بیشتری نسبت به دو ده مورد از همان عکس را در اختیار شما قرار می دهد.

سپس حالت پشت سر هم را امتحان کنید یا ضبط را با کیفیت 4K انجام دهید

حالت پشت سر هم برای عکسهای بچه ها ، عکسهای گروهی (همیشه کسی درخواست عکس دیگری دارد) و سوژه هایی که حرکت زیادی مانند ورزش یا حیوانات خانگی دارند ، بسیار مفید است. برخی از تلفن ها به شما امکان می دهند تا به راحتی چند ضربه محکم و ناگهانی را نگه دارید و بقیه انفجارها را خنثی کنید ، که لمس نسبتاً مفیدی است.

Jonathan Feist ، نویسنده Android Authority و DroneRush همچنین به شما پیشنهاد می کند که یک فیلم 4K بگیرید و قاب را انتخاب کنید که می خواهید به عنوان عکس استفاده کنید. از این گذشته ، صفحه های صفحه نمایش 4K کمی بیش از 8MP هستند. ساده ترین راه برای این کار ضربه زدن روی دکمه شاتر دوربین هنگام فیلمبرداری است. اما چند پخش کننده ویدیوی از پیش نصب شده (مانند Samsung) به شما امکان می دهد در حالی که کلیپ را پخش می کند ، قاب را بگیرید.

آیا این قابلیت را در تلفن خود ندارید؟ سپس یک اپلیکیشن جانبی مانند AndroVid را امتحان کنید.

درباره برنامه دوربین خود اطلاعات بیشتری کسب کنید ...

این یکی از رابرت تریگز متعلق به خود ماست و یکی از نکات بسیار کم ارزش برای عکاسی از تلفن های هوشمند است. چه تلفن جدیدی داشته باشید و چه دستگاه قدیمی تری ، ارزش دارد که وقت خود را صرف بازدید از گوشه و کنار برنامه دوربین خود کنید. به هر حال ، اگر همه کارتان این است که به صورت کاملاً خودکار عکس بگیرید ، هرگز به طور جدی عکاسی از تلفن هوشمند خود را بهبود نخواهید داد.

یک نمونه رابرت ، برنامه دوربین Huawei است که به شما امکان می دهد برای فوکوس ضربه بزنید ، سپس انگشت خود را از جعبه فوکوس بکشید تا نوردهی تنظیم شود. همچنین سایر ویژگی ها مانند حالت bothie نوکیا و حالت دوربین قابل بارگیری سامسونگ را می بینیم (با ضربه زدن روی نماد plus در منوی حالت دوربین قابل دسترسی است). گاهی اوقات به سادگی پریدن به حالت دوربین از پیش تعیین شده مانند نقاشی با نور است. اگر به غلظت رنگ و شدت نورعکسها و کیفیت دوربین آیفون 12 pro دقت کرده باشید، با رنگهایی کاملا طبیعی و دقیق روبرو خواهید شد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

یا اپلیکیشن عکاسی دیگری دانلود کنید

برنامه دوربین از پیش نصب شده لزوماً همه و همه برای گوشی هوشمند شما نیست. در واقع ، بسیاری از برنامه های دوربین شخص ثالث در Play Store وجود دارد. این برنامه ها به طور بالقوه می توانند همه چیز را از کنترل گرانول گرفته تا حالت های پیشرفته تر به شما ارائه دهند. به دنبال دوربینی با کنترل دستی و هیستوگرام هستید؟ سپس Footej Camera را امتحان کنید. به یک برنامه سلفی محور نیاز دارید؟ سپس به Candy Camera یک چرخش دهید. حتی اگر به ویژگی ها اهمیت ندهید ، برنامه های شخص ثالث فقط ممکن است عکس های بهتری را از بین ببرند.

خوانندگان عادی همچنین ممکن است در مورد برنامه غیررسمی Google Camera HDR + دوربین اطلاعات داشته باشند. این توسط Google یا در Play Store پشتیبانی نمی شود ، اما مطمئناً یک برنامه خارق العاده است (اگر روی تلفن شما کار کند). برنامه دیگری که ارزش بررسی دارد Open Camera است.

آیا واقعاً به فلاش احتیاج دارید؟

تلفن های هوشمند پیشرفت بزرگی در بخش عکاسی در نور کم داشته اند ، بنابراین در این مواقع همیشه به فلاش نیاز نخواهید داشت. اغلب اوقات فلاش می تواند آنچه را که در صورت گرفتن یک عکس خوب بود خراب کند.

در حقیقت ، بسیاری از گوشی های پرچمدار امروز قادر به عکس برداری عالی بدون فلش هستند. بنابراین دفعه بعدی که خود را در هنگام غروب یا در محیط داخلی عکس گرفتید ، چند مورد را با فلاش و چندین مورد دیگر را امتحان کنید.

مطمئناً در نور کم چند لحظه روبرو خواهید شد که در آن فلاش تنها گزینه است ، اما باز هم آزمایش کردن ضرری ندارد. فقط بخاطر داشته باشید ، بسیاری از عکاسان حرفه ای عمداً عکس های تیره تری می گیرند ، زیرا آنها همیشه می توانند سایه ها را در پست ایجاد کنند ، اما با مناطق منفجر شده نمی توانند کار زیادی انجام دهند. تصاویر تاریک و بدخلق نیز می توانند بسیار پررنگ تر از تصاویر پر نور باشند.

بیاموزید چه زمانی و چگونه از خورشید استفاده کنید

یک قانون کلی دیگر این است که باید سعی کنید هنگام عکس گرفتن از مردم به خورشید شلیک نکنید. البته استثنائاتی در این مورد وجود دارد ، مثلاً اگر می خواهید سایه پردازی کنید یا فقط می خواهید آزمایش کنید. با این وجود ، سعی کنید آفتاب به جای برخورد مستقیم با دوربین ، سوژه ها / اشیا than شما را روشن کند.

صحبت از خورشید است ، شما همچنین می خواهید در ساعات به اصطلاح طلایی (درست پس از طلوع آفتاب یا درست قبل از غروب آفتاب) عکس بگیرید. این کار را انجام دهید و به احتمال زیاد به رنگ های زیبایی دست پیدا خواهید کرد. هک ، همه می دانند که غروب خورشید نیز باعث ایجاد یک ضربه محکم و ناگهانی می شود ، بنابراین در آنجا نمی توانید اشتباه کنید. همچنین می توانید تمرکز خود را بر روی افق و آسمان متناوب کنید تا برخی از رنگ های واقعاً ظاهر شده را بدست آورید. اگر با گوشی A51 از غروب عکاسی باشید، کیفیت دوربین A51 شما را غافلگیر خواهد کرد.

شبکه خود را برای قانون یک سوم روشن کنید

یکی از نکات اساسی در زمینه عکاسی با تلفن های هوشمند ، یادگیری این قانون است. قانون یک سوم از شما می خواهد منظره یاب دوربین خود را به نه بخش تقسیم کنید. با فعال کردن شبکه دوربین در تلفن هوشمند می توانید این کار را انجام دهید و اگر تلفن شما گزینه ای ندارد ، می توانید به راحتی آن را از بین ببرید.

از اینجا ، قانون اساساً حکم می کند که سوژه ها / اشیا باید به طور ایده آل در نقاط تلاقی این خطوط قرار بگیرند. این یک نقطه شروع عالی است (و شبکه همچنین به شما کمک می کند تا امور را صاف نگه دارید) اما مقررات این است که قوانین شکسته شوند ، نه؟

بنابراین بدیهی است که تلاش برای رعایت این قانون به شما کمک می کند ، اما اجازه ندهید این مسئله شما را از بهم زدن در کادربندی های دلخواه باز دارد. کادربندی غیر متعارف می تواند تفاوت چشمگیری در تأثیر عکس های شما ایجاد کند ، بنابراین از این که بدنام شوید ، نترسید. همانطور که حدس زده اید ، قاعده یک سوم هنگام استفاده از برش مربع اینستاگرام نیز از پنجره خارج می شود.

با HDR بازی کنید

تقریباً هر گوشی موجود در بازار دارای حالت HDR است و چندین نوردهی را با هم ترکیب می کند تا تصویری بهتر ایجاد کند. با استفاده از این روش ، جزئیات بیشتری را در سایه و در قسمت های روشن صحنه دریافت می کنید. برخی از تلفن ها HDR خودکار را فعال می کنند در حالی که دیگران آنها را به عنوان یک پیش تنظیم در جایی از برنامه دوربین رها می کنند (ما به شما Huawei نگاه می کنیم!).

HDR با مناظر و صحنه های شهر بهترین عملکرد را دارد ، در غیر این صورت ترکیبی از آسمان روشن و سایه های تاریک می تواند نتایج نامطلوبی را ایجاد کند. HDR روشن نمی شود و ممکن است دوربین تلفن شما آسمان روشن را منفجر کند یا جزئیات سایه را سیاه کند.

در طول سال ها حالت های HDR جهش های بزرگی در سرعت داشته اند و با ظهور دوربین های AI ، همیشه نمی توانید تفاوت بین گرفتن HDR و عکس استاندارد را در برخی از تلفن ها تشخیص دهید. اما بسیاری از تلفن های ارزان قیمت همچنان به شما نیاز دارند که برای لحظه ای کاملاً آرام باشید ، مگر اینکه تصویری شبح / تار بخواهید.

تلفن های Pixel Google نشان می دهد که عکاسی HDR (به طور خاص ، حالت HDR +) می تواند برای ارائه عکس های عالی در شب نیز مفید باشد. بنابراین حالت لزوماً محدود به صحنه های روز نیست.

با حالت دستی آشنا شوید

این حالت دستی یا حرفه ای نامیده می شود ، می تواند یکی از پیچیده ترین ویژگی ها برای افراد ناآگاه باشد. اما جدا از مطالعه در مورد آن ، یکی از ساده ترین راه ها برای یادگیری همه چیز در مورد حالت دستی ، صرف وقت با آن است (این حالت معمولاً در برنامه دوربین شما یک حالت جداگانه است).

سرعت شاتر به عنوان یک آغازگر سریع ، مدت زمان باز بودن شاتر دوربین شما را کنترل می کند. در تاریکی طولانی تر بهتر است ، اما باید دوربین خود را ثابت نگه دارید. در همین حال ، ISO اندازه گیری حساسیت به نور است. تنظیم ISO پایین در طول روز بهتر است ، در حالی که در شرایط تاریک بهتر است. بیش از حد بالا رفتن منجر به ایجاد نویز یا دانه در عکس های شما می شود. دیافراگم به همین سادگی چقدر سوراخ شاتر است که نور را از طریق لنز به سنسور می دهد.

ISO ، نوردهی و تنظیمات دیافراگم مثلث مهمترین نوردهی را تشکیل می دهند. بنابراین تنظیم یک تنظیم اغلب می تواند منجر به نیاز به تنظیم تنظیم دیگری شود. گذشته از دستگاه هایی مانند Galaxy K Zoom و Asus Zenfone Zoom ، تلفن های هوشمند به شما اجازه نمی دهند دیافراگم را تنظیم کنید ، اما اگر می خواهید نکته نهایی عکاسی از تلفن هوشمند را داشته باشید ، یادگیری در مورد مثلث یک نکته ضروری است. در گوشی های سامسونگ قادر خواهید بود تا تنظیمات دستی را به بهترین شکل انجام دهید. با نگاهی به کیفیت دوربین A71 میتوانید به قدرت پردازش بالای تصاویر اینگوشی هوشمند پی ببرید.

فقط بخاطر داشته باشید که اگر تلفن کاملاً ساکن نباشد ، سرعت شاتر بیشتر به تاری بیشتر تبدیل می شود. یک دیوار کم برای مهار کردن تلفن پیدا کنید و نفس خود را حفظ کنید تا چیزها تا حد ممکن بدون تاری باشد. قرار دادن تلفن روی چیزی و استفاده از تایمر همچنین می تواند لرزش احتمالی دوربین را از بین ببرد. یا می توانید نکته بعدی را امتحان کنید ...

برای عکس های طولانی مدت در معرض نور / یک سه پایه تهیه کنید

عکسهای با نوردهی طولانی می توانند واقعاً زیبا باشند و در تاریکی مانند حرکت آسمان شب مسیرهای روشنایی و سایر جزئیات را ثبت می کنند. به طور کلی باید مدتی شاتر دوربین باز باشد ، که اگر 100 درصد بی حرکت باشید ، قطعاً تاری خواهد شد. برخی از تلفن ها مانند Huawei P20 Proاز تثبیت کننده هوش مصنوعی استفاده می کنند تا بتوانید در معرض نمایش طولانی مدت دستی تا چهار ثانیه باشید.

یکی از بهترین راه حل ها برای بقیه ما خرید سه پایه موبایل است که به شما امکان می دهد تصاویر با نوردهی طولانی کاملاً تثبیت شده دریافت کنید. این موارد را می توان از آمازون هایی مانند آمازون با حدود 15 دلار خریداری کرد. هک ، حتی اگر قصد انجام عکس های کم نور را ندارید ، اگر تلفن شما در شب تار شود ، یک سه پایه موبایل می تواند مفید باشد. یکی از آنها را با پاهای خمیده تهیه کنید و می توانید آن را به دور یک تیر یا حصار بپیچید و از تایمر برای عکسهای گروهی با منظره بیشتر استفاده کنید یا برای گسترش سلفی با زاویه بازتر از آن استفاده کنید.

در صورت داشتن اوج تمرکز استفاده کنید

با ترفندهای مربوط به دستی ، استفاده از فوکوس اوج یکی دیگر از نکات مورد علاقه ما در زمینه عکاسی از تلفن های هوشمند است. این یک ویژگی است که در حالت دستی گوشی های جدیدتر LG و Samsung وجود دارد (برای مثال چند مورد) ، و می تواند بسیار مفید باشد.

به زبان ساده ، اوج فوکوس مناطق کاملاً متمرکز صحنه شما را با یک رنگ روشن ترسیم می کند تا نقطه کانونی شما به راحتی قابل مشاهده باشد. در اصل دقیقاً به شما می گوید که دوربین در کجا فوکوس می کند - نه فقط روی سوژه شما بلکه روی سایر اشیا in در همان صفحه کانونی. شما می خواهید این را بهمراه تمرکز دستی در حالت دستی / دوربین حرفه ای استفاده کنید.

قبل از عکاسی ، لنز دوربین را پاک کنید

لنزها اغلب با ویژگی های دیگر تلفن های هوشمند مانند دیافراگم ، اندازه سنسور و دوربین های ثانویه کمانچه دوم هستند. اما آنها در مورد عکسهای عالی عامل مهم دیگری هستند ، زیرا لنزهای کم کیفیت یا لکه دار می توانند عکس را خراب کنند.

به همین دلیل نکته نویسنده AA اسکات گوردون این است که همیشه قبل از عکس گرفتن آن را پاک کنید. البته ، آستین شما بهترین گزینه نیست ، بنابراین ما یک پارچه میکرو الیاف یا بدون پرز را پیشنهاد می دهیم. همین که عادت کردید لنز خود را به طور خودکار پاک کنید ، از چند عکس قابل استفاده دیگر تعجب خواهید کرد.

دوربین های گوشی های هوشمند به دلیل حسگرهای بهتر و پردازش دقیق تصویر در چند سال گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته اند.انقلاب چند دوربین همچنین باعث بزرگنمایی و جلوه های عمق میدانی بهتری شده است که تاکنون برای عکاسی از تلفن های هوشمند ناشناخته بود.

با این وجود ، داشتن یک دوربین عالی تنها بخشی از نبرد است. بقیه موارد به دست عکاس بستگی دارد ، بنابراین نگاهی می اندازیم به چند نکته در مورد عکاسی از تلفن های هوشمند که باید بدانید.

در سال 2014 ، من موفق شدم در یک کارگاه آموزشی عکاسی با تلفن همراه توسط NatGeo’s Stephen Alvarez شرکت کنم. و یکی از بزرگترین اجراهای مشهور نیز یکی از بارزترین نکات مربوط به عکاسی از تلفن های هوشمند در گذشته بود.

وی گفت ، تفاوت بین یک عکاس خوب و متوسط معمولاً در حجم عظیم عکسهای گرفته شده خلاصه می شود. پس از همه ، باید چند عکس فوری مناسب داشته باشد پس از گرفتن 300 عکس ، درست است؟

بنابراین دفعه بعد که عکاسی کردید ، دکمه شاتر را برای اندازه گیری خوب چند بار دیگر بزنید. و به لطف قابلیت پشتیبان گیری عالی Google Photos ، نیازی نیست که فضای ذخیره سازی داخلی شما را مسدود کند. با شلیک کردن عکس ها ، تغییر اندکی موقعیت ، نقطه کانونی یا زاویه خود نیز گزینه های بیشتری نسبت به دو ده مورد از همان عکس را در اختیار شما قرار می دهد.

سپس حالت پشت سر هم را امتحان کنید یا ضبط را با کیفیت 4K انجام دهید

حالت پشت سر هم برای عکسهای بچه ها ، عکسهای گروهی (همیشه کسی درخواست عکس دیگری دارد) و سوژه هایی که حرکت زیادی مانند ورزش یا حیوانات خانگی دارند ، بسیار مفید است. برخی از تلفن ها به شما امکان می دهند تا به راحتی چند ضربه محکم و ناگهانی را نگه دارید و بقیه انفجارها را خنثی کنید ، که لمس نسبتاً مفیدی است.

Jonathan Feist ، نویسنده Android Authority و DroneRush همچنین به شما پیشنهاد می کند که یک فیلم 4K بگیرید و قاب را انتخاب کنید که می خواهید به عنوان عکس استفاده کنید. از این گذشته ، صفحه های صفحه نمایش 4K کمی بیش از 8MP هستند. ساده ترین راه برای این کار ضربه زدن روی دکمه شاتر دوربین هنگام فیلمبرداری است. اما چند پخش کننده ویدیوی از پیش نصب شده (مانند Samsung) به شما امکان می دهد در حالی که کلیپ را پخش می کند ، قاب را بگیرید.

آیا این قابلیت را در تلفن خود ندارید؟ سپس یک اپلیکیشن جانبی مانند AndroVid را امتحان کنید.

درباره برنامه دوربین خود اطلاعات بیشتری کسب کنید ...

این یکی از رابرت تریگز متعلق به خود ماست و یکی از نکات بسیار کم ارزش برای عکاسی از تلفن های هوشمند است. چه تلفن جدیدی داشته باشید و چه دستگاه قدیمی تری ، ارزش دارد که وقت خود را صرف بازدید از گوشه و کنار برنامه دوربین خود کنید. به هر حال ، اگر همه کارتان این است که به صورت کاملاً خودکار عکس بگیرید ، هرگز به طور جدی عکاسی از تلفن هوشمند خود را بهبود نخواهید داد.

یک نمونه رابرت ، برنامه دوربین Huawei است که به شما امکان می دهد برای فوکوس ضربه بزنید ، سپس انگشت خود را از جعبه فوکوس بکشید تا نوردهی تنظیم شود. همچنین سایر ویژگی ها مانند حالت bothie نوکیا و حالت دوربین قابل بارگیری سامسونگ را می بینیم (با ضربه زدن روی نماد plus در منوی حالت دوربین قابل دسترسی است). گاهی اوقات به سادگی پریدن به حالت دوربین از پیش تعیین شده مانند نقاشی با نور است. اگر به غلظت رنگ و شدت نورعکسها و کیفیت دوربین آیفون 12 pro دقت کرده باشید، با رنگهایی کاملا طبیعی و دقیق روبرو خواهید شد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

یا اپلیکیشن عکاسی دیگری دانلود کنید

برنامه دوربین از پیش نصب شده لزوماً همه و همه برای گوشی هوشمند شما نیست. در واقع ، بسیاری از برنامه های دوربین شخص ثالث در Play Store وجود دارد. این برنامه ها به طور بالقوه می توانند همه چیز را از کنترل گرانول گرفته تا حالت های پیشرفته تر به شما ارائه دهند. به دنبال دوربینی با کنترل دستی و هیستوگرام هستید؟ سپس Footej Camera را امتحان کنید. به یک برنامه سلفی محور نیاز دارید؟ سپس به Candy Camera یک چرخش دهید. حتی اگر به ویژگی ها اهمیت ندهید ، برنامه های شخص ثالث فقط ممکن است عکس های بهتری را از بین ببرند.

خوانندگان عادی همچنین ممکن است در مورد برنامه غیررسمی Google Camera HDR + دوربین اطلاعات داشته باشند. این توسط Google یا در Play Store پشتیبانی نمی شود ، اما مطمئناً یک برنامه خارق العاده است (اگر روی تلفن شما کار کند). برنامه دیگری که ارزش بررسی دارد Open Camera است.

آیا واقعاً به فلاش احتیاج دارید؟

تلفن های هوشمند پیشرفت بزرگی در بخش عکاسی در نور کم داشته اند ، بنابراین در این مواقع همیشه به فلاش نیاز نخواهید داشت. اغلب اوقات فلاش می تواند آنچه را که در صورت گرفتن یک عکس خوب بود خراب کند.

در حقیقت ، بسیاری از گوشی های پرچمدار امروز قادر به عکس برداری عالی بدون فلش هستند. بنابراین دفعه بعدی که خود را در هنگام غروب یا در محیط داخلی عکس گرفتید ، چند مورد را با فلاش و چندین مورد دیگر را امتحان کنید.

مطمئناً در نور کم چند لحظه روبرو خواهید شد که در آن فلاش تنها گزینه است ، اما باز هم آزمایش کردن ضرری ندارد. فقط بخاطر داشته باشید ، بسیاری از عکاسان حرفه ای عمداً عکس های تیره تری می گیرند ، زیرا آنها همیشه می توانند سایه ها را در پست ایجاد کنند ، اما با مناطق منفجر شده نمی توانند کار زیادی انجام دهند. تصاویر تاریک و بدخلق نیز می توانند بسیار پررنگ تر از تصاویر پر نور باشند.

بیاموزید چه زمانی و چگونه از خورشید استفاده کنید

یک قانون کلی دیگر این است که باید سعی کنید هنگام عکس گرفتن از مردم به خورشید شلیک نکنید. البته استثنائاتی در این مورد وجود دارد ، مثلاً اگر می خواهید سایه پردازی کنید یا فقط می خواهید آزمایش کنید. با این وجود ، سعی کنید آفتاب به جای برخورد مستقیم با دوربین ، سوژه ها / اشیا than شما را روشن کند.

صحبت از خورشید است ، شما همچنین می خواهید در ساعات به اصطلاح طلایی (درست پس از طلوع آفتاب یا درست قبل از غروب آفتاب) عکس بگیرید. این کار را انجام دهید و به احتمال زیاد به رنگ های زیبایی دست پیدا خواهید کرد. هک ، همه می دانند که غروب خورشید نیز باعث ایجاد یک ضربه محکم و ناگهانی می شود ، بنابراین در آنجا نمی توانید اشتباه کنید. همچنین می توانید تمرکز خود را بر روی افق و آسمان متناوب کنید تا برخی از رنگ های واقعاً ظاهر شده را بدست آورید. اگر با گوشی A51 از غروب عکاسی باشید، کیفیت دوربین A51 شما را غافلگیر خواهد کرد.

شبکه خود را برای قانون یک سوم روشن کنید

یکی از نکات اساسی در زمینه عکاسی با تلفن های هوشمند ، یادگیری این قانون است. قانون یک سوم از شما می خواهد منظره یاب دوربین خود را به نه بخش تقسیم کنید. با فعال کردن شبکه دوربین در تلفن هوشمند می توانید این کار را انجام دهید و اگر تلفن شما گزینه ای ندارد ، می توانید به راحتی آن را از بین ببرید.

از اینجا ، قانون اساساً حکم می کند که سوژه ها / اشیا باید به طور ایده آل در نقاط تلاقی این خطوط قرار بگیرند. این یک نقطه شروع عالی است (و شبکه همچنین به شما کمک می کند تا امور را صاف نگه دارید) اما مقررات این است که قوانین شکسته شوند ، نه؟

بنابراین بدیهی است که تلاش برای رعایت این قانون به شما کمک می کند ، اما اجازه ندهید این مسئله شما را از بهم زدن در کادربندی های دلخواه باز دارد. کادربندی غیر متعارف می تواند تفاوت چشمگیری در تأثیر عکس های شما ایجاد کند ، بنابراین از این که بدنام شوید ، نترسید. همانطور که حدس زده اید ، قاعده یک سوم هنگام استفاده از برش مربع اینستاگرام نیز از پنجره خارج می شود.

با HDR بازی کنید

تقریباً هر گوشی موجود در بازار دارای حالت HDR است و چندین نوردهی را با هم ترکیب می کند تا تصویری بهتر ایجاد کند. با استفاده از این روش ، جزئیات بیشتری را در سایه و در قسمت های روشن صحنه دریافت می کنید. برخی از تلفن ها HDR خودکار را فعال می کنند در حالی که دیگران آنها را به عنوان یک پیش تنظیم در جایی از برنامه دوربین رها می کنند (ما به شما Huawei نگاه می کنیم!).

HDR با مناظر و صحنه های شهر بهترین عملکرد را دارد ، در غیر این صورت ترکیبی از آسمان روشن و سایه های تاریک می تواند نتایج نامطلوبی را ایجاد کند. HDR روشن نمی شود و ممکن است دوربین تلفن شما آسمان روشن را منفجر کند یا جزئیات سایه را سیاه کند.

در طول سال ها حالت های HDR جهش های بزرگی در سرعت داشته اند و با ظهور دوربین های AI ، همیشه نمی توانید تفاوت بین گرفتن HDR و عکس استاندارد را در برخی از تلفن ها تشخیص دهید. اما بسیاری از تلفن های ارزان قیمت همچنان به شما نیاز دارند که برای لحظه ای کاملاً آرام باشید ، مگر اینکه تصویری شبح / تار بخواهید.

تلفن های Pixel Google نشان می دهد که عکاسی HDR (به طور خاص ، حالت HDR +) می تواند برای ارائه عکس های عالی در شب نیز مفید باشد. بنابراین حالت لزوماً محدود به صحنه های روز نیست.

با حالت دستی آشنا شوید

این حالت دستی یا حرفه ای نامیده می شود ، می تواند یکی از پیچیده ترین ویژگی ها برای افراد ناآگاه باشد. اما جدا از مطالعه در مورد آن ، یکی از ساده ترین راه ها برای یادگیری همه چیز در مورد حالت دستی ، صرف وقت با آن است (این حالت معمولاً در برنامه دوربین شما یک حالت جداگانه است).

سرعت شاتر به عنوان یک آغازگر سریع ، مدت زمان باز بودن شاتر دوربین شما را کنترل می کند. در تاریکی طولانی تر بهتر است ، اما باید دوربین خود را ثابت نگه دارید. در همین حال ، ISO اندازه گیری حساسیت به نور است. تنظیم ISO پایین در طول روز بهتر است ، در حالی که در شرایط تاریک بهتر است. بیش از حد بالا رفتن منجر به ایجاد نویز یا دانه در عکس های شما می شود. دیافراگم به همین سادگی چقدر سوراخ شاتر است که نور را از طریق لنز به سنسور می دهد.

ISO ، نوردهی و تنظیمات دیافراگم مثلث مهمترین نوردهی را تشکیل می دهند. بنابراین تنظیم یک تنظیم اغلب می تواند منجر به نیاز به تنظیم تنظیم دیگری شود. گذشته از دستگاه هایی مانند Galaxy K Zoom و Asus Zenfone Zoom ، تلفن های هوشمند به شما اجازه نمی دهند دیافراگم را تنظیم کنید ، اما اگر می خواهید نکته نهایی عکاسی از تلفن هوشمند را داشته باشید ، یادگیری در مورد مثلث یک نکته ضروری است. در گوشی های سامسونگ قادر خواهید بود تا تنظیمات دستی را به بهترین شکل انجام دهید. با نگاهی به کیفیت دوربین A71 میتوانید به قدرت پردازش بالای تصاویر اینگوشی هوشمند پی ببرید.

فقط بخاطر داشته باشید که اگر تلفن کاملاً ساکن نباشد ، سرعت شاتر بیشتر به تاری بیشتر تبدیل می شود. یک دیوار کم برای مهار کردن تلفن پیدا کنید و نفس خود را حفظ کنید تا چیزها تا حد ممکن بدون تاری باشد. قرار دادن تلفن روی چیزی و استفاده از تایمر همچنین می تواند لرزش احتمالی دوربین را از بین ببرد. یا می توانید نکته بعدی را امتحان کنید ...

برای عکس های طولانی مدت در معرض نور / یک سه پایه تهیه کنید

عکسهای با نوردهی طولانی می توانند واقعاً زیبا باشند و در تاریکی مانند حرکت آسمان شب مسیرهای روشنایی و سایر جزئیات را ثبت می کنند. به طور کلی باید مدتی شاتر دوربین باز باشد ، که اگر 100 درصد بی حرکت باشید ، قطعاً تاری خواهد شد. برخی از تلفن ها مانند Huawei P20 Proاز تثبیت کننده هوش مصنوعی استفاده می کنند تا بتوانید در معرض نمایش طولانی مدت دستی تا چهار ثانیه باشید.

یکی از بهترین راه حل ها برای بقیه ما خرید سه پایه موبایل است که به شما امکان می دهد تصاویر با نوردهی طولانی کاملاً تثبیت شده دریافت کنید. این موارد را می توان از آمازون هایی مانند آمازون با حدود 15 دلار خریداری کرد. هک ، حتی اگر قصد انجام عکس های کم نور را ندارید ، اگر تلفن شما در شب تار شود ، یک سه پایه موبایل می تواند مفید باشد. یکی از آنها را با پاهای خمیده تهیه کنید و می توانید آن را به دور یک تیر یا حصار بپیچید و از تایمر برای عکسهای گروهی با منظره بیشتر استفاده کنید یا برای گسترش سلفی با زاویه بازتر از آن استفاده کنید.

در صورت داشتن اوج تمرکز استفاده کنید

با ترفندهای مربوط به دستی ، استفاده از فوکوس اوج یکی دیگر از نکات مورد علاقه ما در زمینه عکاسی از تلفن های هوشمند است. این یک ویژگی است که در حالت دستی گوشی های جدیدتر LG و Samsung وجود دارد (برای مثال چند مورد) ، و می تواند بسیار مفید باشد.

به زبان ساده ، اوج فوکوس مناطق کاملاً متمرکز صحنه شما را با یک رنگ روشن ترسیم می کند تا نقطه کانونی شما به راحتی قابل مشاهده باشد. در اصل دقیقاً به شما می گوید که دوربین در کجا فوکوس می کند - نه فقط روی سوژه شما بلکه روی سایر اشیا in در همان صفحه کانونی. شما می خواهید این را بهمراه تمرکز دستی در حالت دستی / دوربین حرفه ای استفاده کنید.

قبل از عکاسی ، لنز دوربین را پاک کنید

لنزها اغلب با ویژگی های دیگر تلفن های هوشمند مانند دیافراگم ، اندازه سنسور و دوربین های ثانویه کمانچه دوم هستند. اما آنها در مورد عکسهای عالی عامل مهم دیگری هستند ، زیرا لنزهای کم کیفیت یا لکه دار می توانند عکس را خراب کنند.

به همین دلیل نکته نویسنده AA اسکات گوردون این است که همیشه قبل از عکس گرفتن آن را پاک کنید. البته ، آستین شما بهترین گزینه نیست ، بنابراین ما یک پارچه میکرو الیاف یا بدون پرز را پیشنهاد می دهیم. همین که عادت کردید لنز خود را به طور خودکار پاک کنید ، از چند عکس قابل استفاده دیگر تعجب خواهید کرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 81
  • بازدید کلی : 4661
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی